sreda, 4. november 2020

CUJO

Originalen naslov: Cujo 
Avtor: Stephen King
Prevod: Cujo
Založba: Mladinska knjiga 1988 (298 strani, trda vezava z ovitkom)
Prevod: Jure Potokar
Ocena: 4 ★★
Kategorija: grozljivka (horror), triler (thriller)
Glavni liki: pes Cujo, Tad, Donna, Vic, Brett, Charity, Joe, Steve
Kraj dogajanja: Castle Rock (Maine), Boston (Massachusetts), Stratford (Connecticut)

Nagrada:
-British Fantasy Award for Best Novel (1982)


OPIS


V bližini mirnega majhnega mesta v Mainu čaka pošast. Cujo je dvesto kilogramov težek Bernardinec in najboljši prijatelj Bretta Camberja kar jih je kdaj imel. Nekega dne Cujo lovi zajca do zajčje luknje - v jamo kjer so se naselili bolni netopirji. Kaj se je zgodilo Cuju in kako je postal grozljiv ter nevaren za vse ljudi okoli njega, je postal eden najbolj srce parajočih romanov Stephena Kinga.


MNENJE IN VTISI


Kinga sem brala že pred leti. Meni njegov stil ne odgovarja, nekako mi ne gre. Zelo se mi vleče branje in sploh se mi ne zdi grozljivo. Sem se pa odločila in mu dala novo priložnost. Cuja sem izbrala čisto po naključju in priznam, da mi je bil všeč. Do sedaj je to moja najljubša knjiga od pisatelja Stephena Kinga. Začela sem jo brati že lani, vendar je bil začetek tako dolgočasen, da sem jo odložila. Vrnila sem jo v knjižnico in si jo letos ponovno izposodila. Prebrala sem jo do konca. Prva polovica knjige se mi je vlekla. King se je malo preveč posvetil opisovanju ljudi, njihovim običajem, početju...in nekako mi ni bilo zanimivo, nisem padla notri v zgodbo, v dogajanje. V drugi polovici pa se končno začne dogajanje, ki je dobilo mojo pozornost. Res sem imela mešane občutke in na koncu sem ji dala 4 zvezdice. Ravno zaradi drugega dela knjige. Ta je res top.

Cujo naj bi bila grozljivka, vendar meni ni bilo nič groznega. Res, da pes napade in ubije nekaj ljudi, ampak to je zapisano samo na nekaj straneh. Ostale strani pa ne opisujejo nič grozljivega. Življenje ljudi v majhnem mestecu, njihove odnose, povezovanja, početja ter podobno. Najbolj zanimivo mi je bilo kako se je Grace borila v avtu. Na koncu sem bila najbolj žalostna zaradi Tada. Vseeno sem imela zanj drugačni konec v glavi. Leta 1983 je bil posnet tudi istoimenski film po knjigi, vendar ga nisem gledala.

King je res poseben pisatelj. Njegov stil je edinstven. Ali ga obožuješ, ali pa si popolnoma razočaran. Čeprav meni ni tako ljub, mogoče poskusim še s kakšno njegovo novejšo knjigo. Cujo je izšel v osemdesetih in jaz sem brala slovenski prevod knjige, ki je izšel istega leta kot sem se rodila. Verejetno je do danes izpopolnil svoj stil.


AVTOR


STEPHEN KING se je rodil leta 1947 v Portlandu, Maine. Po diplomi iz angleščine, se je najprej zaposlil kot delavec v pralnici, nato kot učitelj. Uspeh prve objavljene knjige (1974), mu je omogočil svobodni pisateljski poklic, v katerem je napisal še vrsto uspešnic, knjige kratkih zgodbe, filmske scenarije in romane. Med njegovimi najbolj znanimi deli so Izžarevanje, Tisto, Beda, Carrie, Salem's Lot, Mačje pokopališče in drugi. Nekaj romanov je izdal tudi pod psevdonimom Richard Bachman. Stephen velja za največjega pisca grozljivk, po njegovih romanih pa so posnete tudi številne filmske uspešnice.

Stephena lahko spremljate na spletu: 
WEBSITE      TWITTER      YOUTUBE     GOODREADS


Ali ste že prebrali kakšno Kingovo knjigo?
Ostanite zdravi, Knjigoljubka Maja

Ni komentarjev:

Objavite komentar