sobota, 5. november 2016

MARSOVEC

Originalen naslov: The martian
Avtor: Andy Weir
Prevod: Marsovec
Založba: Učila International 2016 (420 strani, mehka vezava)
Prevedel: Jure Šešet
Ocena: 4 ★★★
Kategorija: znanstvena fantastika (science fiction), pustolovski roman (adventure), triler (thriller) 
Glavni liki: Mark Watney, Venkat, Lewisova, Martinez, Johanssenova, Vogel, Sanders, Mindy
Kraj dogajanja: Mars, Houston

Nagrade: 
- Seiun Award za najboljši roman (2015)
- Goodreads Choice nagrada za znanstveno fantastični roman (2014)
...in druge

GOODREADS


OPIS

Pred šestimi dnevi je astronavt Mark Watney postal eden izmed prvih ljudi, ki je stopil na Mars.
Zdaj je prepričan, da bo postal prvi, ki bo tam umrl.
Potem, ko že skoraj umre v peščenem viharju, zaradi katerega se je njegova posadka prisiljena evakuirati, se Mark na planetu znajde popolnoma sam. Ne more niti sporočiti na Zemljo, da je živ - in čeprav bi lahko koga obvestil, bi mu hrane zmanjkalo, še preden bi lahko prispela reševalna odprava.
Najbrž pa ne bo imel časa, da bi umrl od lakote. Precej verjetneje je, da bo umrl zaradi okvare kakšne naprave, neizprosnega okolja ali običajne 'človeške napake'.
A Mark ne namerava obupati. Opre se na svojo iznajdljivost, tehnično spretnost in neomajno odločenost, da ne bo vrgel puške v koruzo, ter se vztrajno spopada z eno na videz nepremostljivo oviro za drugo.

Bo dovolj domiseln, da mu bo uspelo preživeti?




MNENJE IN VTISI

To je knjiga o kateri razmišljaš tudi potem, ko si jo že prebral. Knjiga je znanstveno fantastični triler. Gre se za preživetje. Zgodba je napeta tako življenjsko kot znanstveno. Vsaka čast pisatelju, res je zelo dobra knjiga. Bolj mi je všeč ta znanstveni del. Namreč tudi jaz sem znanstvene narave, sem diplomirana inženirka kemije. Kar je bilo v romanu kemije, fizike, kvantne fizike...in podobne zadeve me je zanimalo. Verjetno se bo komu ta del zdel dolgočasen. Ravno zaradi tega znanstvenega dela me je zgodba tako posrkala vase. Nisem in nisem je mogla odložit.




Mark je eksperimentiral z vsem mogočim. V realnosti bi ga verjetno že prej razneslo na manjše koščke, ampak to je knjiga🙂 Mi je pa nekaj manjkalo (tista pikica na i).
Glavni lik je astronavt Mark Watney. Večinoma pripoveduje on, nekaj pa tudi ostali, ki so v vesoljskem plovilu nekje v vesolju ali v Houstonu v Nasi. Posadka misli, da je Mark umrl in ga zato ponesreči pusti na Marsu. 
Mark tako ostane sam na Marsu in poskuša preživeti, dokler ga ne bo pobrala druga odprava. Priskrbeti si mora hrano, vodo, zrak...pogoje za življenje. Na voljo ima bivalni modul in dva roverja (nekakšno vozilo za po Marsu). Nasa je imela na voljo dovolj sestavin, da si je vse življenjske pogoje naredil. Njegova bitka za preživetje se začne. 



Pisatelj je zelo dobro opisal Marka in njegovo znanstveno razmišljanje. Tudi, ko je vedel s kako nevarno zadevo se "igra" je rekel: Nasa tega ne bi nikoli dovolila. S tem je poudaril, da resnično ne smemo uporabljati te zadeve brez ustrezne zaščitne opreme in ustreznih pogojev. Zavedati se moramo, da so bile omenjene zelo nevarne, eksplozivne, reaktivne in radioaktivne snovi. Ampak Mark ni imel izbire, saj je šlo za njegovo preživetje. Na Marsu ni ogrožal nikogar kot samo sebe. Tudi Markov humor je dobro prikazan. Čeprav je sam, daleč od doma, je optimist in se zabava na račun posadke, Nase in sebe. Tukaj je prikazano, čeprav ti je hudo, se ti gre za preživetje, bodi optimist, ne sekiraj se preveč, ker sekiranje lahko vse samo še poslabša. Vedi, da nekje mislijo na tebe. In te poskušajo rešiti.



Vesela sem, da je srečen konec. Iz raznih komentarjev in recenzij na spletu sem že pred branjem izvedela kakšen bo konec. Zato mi proti koncu ni bilo več tako zanimivo. 
Zanimivi pa so odlomki, ko Nasa ugotovi, da je Mark preživel. In potem ta njihov načrt, da ga rešijo. Moti me, da niso že prej obvestili posadke, da je preživel. In motilo me je, da so mediji skozi poročali dogajanje. Če bi se v resničnem življenju kaj takega zgodilo, dvomim, da bi obvestili takoj medije in sproti vsako dnevno poročali o tem. Dokler ne bi bil na varnem, dvomim, da bi sploh dali v javnost. 

To knjigo sem si zelo želela prebrat in ni mi žal. Zelo jo priporočam!



FILM

Po knjigi pa so 2015 posneli tudi film. Seveda sem ga morala takoj pogledat, ko sem nehala z branjem. Pogledala sem ga še isti dan🙂
Film je tudi dober. Ga enako kot knjigo ocenim s 4. Samo me je pa zmotilo, da so zelo veliko spremenili. Tiste malenkosti, ki te v knjigi razveselijo, ki so zelo podrobno opisane. Potem pa jih pričakuješ v filmu in tega sploh ni. WTF? To te kar malo razočara. Ponavadi je tak film slab in mi ni všeč. Tale je pa izjema, da tisto kar so popravili, so dobro naredili. Edino njegovo reševanje mi ni bilo všeč. Tukaj so pa preveč spremenili. Andy je zelo podrobno opisal, kako ga je posadka reševala. Do potankosti je lepo opisano. In verjamem, da je zelo težko posneti to. Res je za filmske mojstre to težka naloga. Zadeti tiste podrobnosti, ki so opisane v knjigi. Potem jih pa še mi bralci kritiziramo, ko jih primerjamo s knjigo. Ampak taka je realnost.



Marka je odigral Matt Damon. Res ga je super upodobil. Sem bila zelo zadovoljna z njegovim igranjem. Zadel je njegovo razmišljanje, humor... Bil mi je všeč. Bil je tudi nominiran za Oskarja. Celoten film je bil nominiran 7x. In prav žal mi je, da ni dobil nagrade. Je pa dobil nekaj ostalih nagrad. Res ga je vredno pogledat.



V objavi vidite slike iz filma. Spodaj pa si poglejte še napovednik.


AVTOR

ANDY WEIR je rojen 1972. Je pisatelj in računalniški programer. Zaslovel je z znanstveno fantastičnim romanom Marsovec, po katerem so posneli tudi film. 





Ja zanimiv je tale roman. Ste ga prebrali? Vam je bil všeč?
Lp, Knjigoljubka Maja



Ni komentarjev:

Objavite komentar