sobota, 26. januar 2019

POGREŠAM TE


Originalen naslov: Miss You
Avtor: Kate Eberlen
Prevod: Pogrešam te
Založba: Učila International 2016 (430 strani, mehka vezava)
Prevedla: Katja Valentinčič Jeraj
Ocena: 4 ★★★★
Kategorija: ženski roman (womens fiction), romantika (romance)
Glavni liki: Tess, Gus, Charlotte, Doll, Dave, Hope
Kraj: Anglija, London, Firence

GOODREADS



OPIS

Tess preprosto ne more odmisliti mota, ki je napisan na maminem krožniku v kuhinji: Danes je prvi dan preostanka tvojega življenja. Niti na idiličnih počitnicah v Firencah ji ne da miru. Pred njo je študij na univerzi in zaveda se, da se bo njeno življenje temeljito spremenilo - a ne tako, kot sama pričakuje.

Gus skupaj s starši prav tako preživlja počitnice v Firencah. Njihovo družinsko življenje se je nenadoma dramatično spremenilo in Gus se trudi biti zgleden sin, obenem pa je obremenjen z občutkom krivde. 

Zadnji dan počitnic pred vrnitvijo v Anglijo se poti teh dveh osemnajstletnikov prekrižata. V naslednji letih se soočata z ljubeznijo in številnimi izzivi. A ni jima usojeno, da bi se končno spoznala - ali pač?


MNENJE IN VTISI


Pogrešam te sem izbrala zaradi prečudovite naslovnice, ki me spominja na jesen. Jesen je najbolj barvit letni čas, ki me nekako obdaja s toplino. Je tudi čas, ko lahko oblečem svoja najljubša "oversize" oblačila, pod katerimi skrijem svoje kilogramčke. Vedno, ko pomislim na jesen, mi misli odtavajo drugam in skrenem s teme. Tudi tokrat sem. Skratka želela sem povedati, da je naslovnica res lepa in ko sem jo zagledala, sem si v glavi že ustvarjala svojo zgodbo...

Knjiga mi je delala družbo lani, ko mi je bilo težko. Ko sem ležala v ljubljanski porodnišnici in stiskala pesti, da moja deklica čim dlje ostane v trebuščku. Ravno zato sem si vzela pavzo od bloga in družbenega omrežja. Bila sem rizično noseča in rodila osem tednov prezgodaj. Na srečo se je vse dobro končalo, so pa bili to moji trije najbolj stresni meseci v življenju. Danes je moja deklica zdrava in pravi dobrovoljček. V knjigi je res težka tematika, zato nisem izbrala pravi trenutek za branje. Vseeno sem jo prebrala do konca, čeprav sem si vmes vzela kar dosti premora.


Spremljamo dva glavna junaka, Tess in Gusa, ki se med seboj ne poznata. Oba imata žalostno stresno izkušnjo v življenju iz katere se pobereta in poskušata živeti najprej. Oba imata trenutke, ko sta depresivna, žalostna, se počutita zapostavljeno...vendar jih življenje nekako "brcne", da gresta po pravi poti naprej. Oba doživljata vzpone in padce. Oba se spominjata počitnic, ki sta jih preživela v Firencah, kjer se ponovno srečata na koncu romana. Na momente sta mi bila junaka všeč, na momente sem bila jezna na njiju. Včasih sta mi šla na živce, spet drugič sem z njima čustvovala. Knjiga je iz mene izvabila veliko različnih čustev. Verjetno so bili tudi malo krivi nosečniški hormoni.😉

Roman Pogrešam te ni ljubezenski, čeprav ga uvrščajo pod romantiko. Ima elemente le te, vendar samo zato, ker imajo junaki svojo zgodbo, svoje življenje in tako kot vsak človek, mora tudi junak imeti razmerje. Pogrešam te je zgodba o stvareh, ki so v življenju pomembni. To niso materialne dobrine. Čeprav danes ne zmoremo brez telefona in podobnih pripomočkov. Knjiga te spomni, na tisto kar je res pomembno v življenju in da to ponovno začnemo ceniti. To so ljubezen, družina, prijateljstvo, starši, zdravje, dobrota... Velikokrat na to pozabimo, šele, ko to izgubimo, se ponovno zavemo. Knjiga nas spomni, da je to tisto kar najbolj potrebujemo v življenju. Včasih je treba tvegati, čeprav postane nato zapleteno. Vsi načrti sem nam lahko v trenutku spremenijo, ampak na koncu dobimo tisto ljubezen, ki jo potrebujemo. Ta konec zgodbe me je nato spremljal še ostala dva meseca, ko mi je bilo težko. Vedno sem se spomnila na knjigo in zadnji odlomek... To knjigo priporočam vsem bralcem, tudi tistim, ki vam ta žanr ni blizu. Čeprav vas na začetku ne bo pritegnila, vztrajajte do konca in ne bo vam žal.


AVTOR


KATE EBERLEN je odrasla v majhnem mestu oddaljenem trideset milj od Londona. V otroštvo je rada brala knjige. Na univerzi Oxford je študirala klasiko, nato pa je delala kot založnica in učiteljica. Kate trenutno prebiva na južni obali Anglije, veliko časa pa preživi v Italiji, na deželi, ki jo obožuje. Je poročena in ima sina.

Kate lahko sledite na: 




Prekrasna knjiga, ki jo res priporočam.
Pejte brat, knjigoljubka Maja

Ni komentarjev:

Objavite komentar