torek, 1. december 2020

KRV I ČOKOLADA

 

Originalen naslov: Blood and Chocolate 
Avtor: Annette Curtis Klause
Hrvaški prevod: Krv i čokolada
Založba: Znanje 2011 (224 strani, mehka vezava)
Prevod: Ana Badurina
Ocena: 4,5 ★★
Kategorija: fantazija (fantasy), mladinski roman (young adult)
Glavni liki: Vivian, Aiden, Gabriel
Kraj dogajanja: Maryland (ZDA)

Nagrada:
-South Carolina Book Award for Young Adult Book Award (2000)


OPIS


Ali me lahko ljubiš takšno kakršna sem? Za šestnajstletno Vivian to vprašanje ni igra, ker to lepo in pogumno dekle v sebi skriva skrivnost: ponoči se spremeni v volkodlaka. Ona se ima rada taka kot je in svoje mesto v krdelu. Ko njen oče umre, krdelo postane brez vodje in med njimi se začnejo borbe. Za petama ji je neprestano skupina mladih volkodlakov, a Vivian najde uteho pri ljudeh. Nekega dne v šoli najde pesem o volkovih. Globoko pretresena lepih besed, Vivian odkrije, da je avtor verzov Aiden, njen prijatelj iz šole. Zaljubita se. Ali bo Aiden uspel premagati strah in ali bo krdelo našlo novega vodjo preden bo prepozno?


MNENJE IN VTISI


To je knjiga o kateri sem še dolgo razmišljala, ko sem jo prebrala in zagotovo še bom. Poleg zgodbe me je osvojila še Vivian, pogumna in neustrašna junakinja brez dlake na jeziku. Takih v literaturi manjka. Alfa žensk, ki se z lahkoto uprejo moškim in jim moški sledijo ter se borijo za njeno pozornost. Letošnjo jesen sem prebrala dve fantazijski knjigi z takima junakinjama in obe sta mi najljubši (o drugi knjigi pišem v naslednjih dneh😊).

Mladinski fantazijski roman, ki ima vse. Napetost, akcija, misterij, romantika, fantazija ter junaki s karakterjem. Že dolgo časa sem si želela to knjigo prebrat in končno sem jo. Že takoj na začetku me je posrkala vase in prebrala sem jo na mah. Zgodba govori o volkodlakih, ki so jim ubili vodjo krdela, ki je bil hkrati tudi Vivianin oče. Volčja princesa kateri je obljubljen novi vodja pa ne želi imeti opravka s tem. Zagleda se v človeka in upa, da mu bo lahko povedala svojo skrivnost ne da se bo prestrašil. Vendar ni vse tako gladko. V ozadju je en kup stvari, ki naredijo celotno zadevo še bolj napeto in res sem si želela brat naprej in vedeti kaj se bo zgodilo. Glede na to da je mladinski roman, bi mogoče priporočala bolj starejši mladini, ker je malo grozljiva in Vivian nima ravno lep besedni zaklad. Saj veste kaj mislim😊 Na koncu čisto  nepričakovan razplet. Sem upala, da se bo izteklo drugače kot se je.

Res knjiga, ki je mnogo več kot samo zgodba. Knjiga, ki je v meni pustila pečat. Glede na to da je kratka in ima veliko dogajanja, je pisateljica dobro napisala. Ni razvlekla v dolgi špeh, kot to počnejo druge pisateljice, ni opisovala okolico (razen tistega poglavja, ko Vivian uživa v teku). Super mi je bilo, da se je osredotočala predvsem na občutke in odnose. Vendar sem vseeno neko malenkost pogrešala in ravno zato sem ji odbila tisto polovičko do petke. Mogoče sem malo preveč kritična. Ampak še vedno bo na polici mojih najljubših knjig.

FILM


Naslov: Blood and Chocolate
Kategorija: Fantazija, grozljivka
Čas trajanja: 1h  38min
Režija: Katja von Garnier
Igralci: Agnes Bruckner (Vivian), Hugh Dancy (Aiden), Olivier Martinez (Gabriel)
Kraj dogajanja: Romunija
Datum izida: Januar 2007
Moja ocena: 4 ★★



Film je bil razlog, da sem si zelo želela prebrat tole knjigo. Gledala sem ga, ko je izšel in zgodba me je čisto osvojila. Tolikokrat sem ga gledala, da sem vsebino in dialoge vedela skoraj na pamet. Ko sem končno prebrala knjigo sem bila nad filmom razočarana. Tudi znižala sem svojo oceno in mnenje. Knjiga je mnogo boljša in kar me je najbolj motilo drugačna. Ravno zato mi je bil konec v knjigi nepričakovan, ker je v filmu drugače in takega sem pričakovala. Vivian se drugače odloči, dela drugačne poteze. Še vedno je alfa volčja princesa, vendar ni tako super kot v knjigi. Nekaj so ji vzeli in to sem pogrešala. Motilo me je tudi to, da se knjiga in film dogajata na dveh različnih lokacijah. V knjigi sta Vivian in Aiden dijaka, v filmu sta odrasla oba zaposlena. Take malenkosti me razjezilo. Seveda zastopim, da morajo spremeniti, da nikoli ne posnamejo isto, vendar me je vseeno zelo zmotilo. Tudi Gabriel v filmu je bil drugačen kot knjigi. V fimu je bil zloben do Vivian, v knjigi pa ji daje nasvete o klanu, kaj je zanjo primerno in kaj ne. Filmskega Gabriela sploh nisem marala. 

Če pozabim na to koliko drugačen je od knjige in se osredotočim na zgodbo, bi rekla, da je za tisto štirico. Akcija, grozljivi prizori, dialogi in dogajanje te pritegne k gledanju. Zato film ni slab. Če ste gledali Underworld (Podzemlje), je tale malenkost slabši. Da malo veste primerjavo. Mislim, da sem z filmom zaključila in ga ne bom več gledala. Me je knjiga preveč zasvojila.😊


AVTOR


ANNETTE CURTIS KLAUSE je rojena v Bristolu v Angliji, a se je pri trinajstih letih preselila v Združene Države Amerike. Njen prvi roman The Silver Kiss so navdihnile pesmi o vampirjih, ki jih je napisala kot petnajstletnica. Anette je knjižničarka.


Katero fantazijsko ste vi brali to jesen?
Veselo branje, Knjigoljubka Maja

Ni komentarjev:

Objavite komentar