četrtek, 9. februar 2017

ZIMA VEZILJA


Originalen naslov: Zima vezilja
Avtor: Svetlana Makarovič
Založba: Mladinska knjiga 2016 (56 strani, trda vezava)
Risbe: Andrej Brumen Čop
Ocena: 4 ★★
Kategorija: poezija (poetry)

GOODREADS


OPIS


Svetlana Makarovič z novo pesniško zbirko zareže močno kot zmeraj.

Petinštirideset haikujev.
Kristalna bolečina odeta v žled.

Pesnik hodi po drugačnih poteh.




MNENJE IN VTISI


Steklene niti.
Kdo veze nove steze?
Zima vezilja.

Pred vami je prva kitica nove Svetlanine pesniške zbirke. Pesniška zbirka je sestavljena iz petinštiridesetih haikujev. Haiku je japonska pesniška oblika, ki prikazuje trenutke iz narave, ki se povezujejo z dogajanji v človekovi notranjosti. Tema v knjigi je zima. Zima odeta v žled.

Zelo redko posegam po poeziji. Tale knjiga je bila neka poživitev pri meni, neka sprememba, ki me je preusmerila pri razmišljanju. Zanimivo je kako v teh kratkih vrsticah z nekaj besedami poveš bistvo. Kako lahko zimo opišeš še na druge načine.



Zima vezilja nam veže nove steze. Piše nam novo poglavje v letu. Vemo, da bo mrzla, huda, ledena. Ptice so odletele v toplejše kraje, mi pa se bomo greli v objemu svojih dragih. Verjetno tudi s čajem in ob kaminu. Zima pa terja tudi žrtve. Veliko divjih živalih hude zime ne preživi. O tem premalo razmišljamo. Dobro je, da nas nekdo spomni tudi na to, da se zavemo, da so okoli nas tudi druga bitja, ki se borijo za preživetje pozimi. Ko se sneg stopi za njimi ostanejo le njihovi ostanki. Letos sicer ni bila huda zima, ampak če se spomnimo nazaj prejšnjih zim, se zagotovo kakšna najde. Verjetno nas tudi v prihodnosti še kakšna taka obišče. Poskrbite vsaj za svoje ljubljenčke, če že za divje živali ne moremo. Malo sem začela razmišljat v drugo smer, ampak tole me je ganilo. Se vidi, da sem ljubiteljica živali😊

Snežne rjuhe.
Spodaj vse mogoče
človeške smeti.

Pod snegom se najde marsikaj. Jaz največkrat najdem pasje igračke. Ni mi jasno zakaj psi tako radi brskajo in zakopavajo v sneg. Verjetno mi tudi nikoli ne bo. Jim deluje že zanimivo😊 Sosedovi so neko zimo našli čevlje in omelo za prah, ki jih je zakopal njihov pasji mladiček. Na žalost pa se najdejo tudi smeti. Največ je plastičnih vrečk, ki jih veter z lahko odpihne iz smetnjakov. Le kaj se z njimi zgodi potem? Raje ne razmišljam v tej smeri. Če se le da omejite uporabo plastičnih vrečk, ki so za enkratno uporabo. Sama uporabljam platneno vrečko ali vrečko iz blaga. Eno imam vedno v avtu, ko grem po nakupih. Drugo pa uporabljam za prenos knjig iz knjižnice in nazaj. Kaj pa vi najdete pod vašo snežno rjuho?



Zapisala sem vam dva haikuja iz pesmarice Zima vezilja. Notri jih je 45. Videli ste, da sem od pesmi prišla hitro k drugemu razmišljanju. In da, to se mi zgodi pri vseh petinštiridesetih. Če bi vam opisovala čisto vse, bi bila res dolga objava.😉 Preberite si knjigo sami in boste videli, da vas popelje mnogo dlje. Čeprav so haikuji kratki in hitro berljivi, skrivajo v sebi mnogo več.

Knjiga je izšla pri založbi Mladinska knjiga. Lahko jo kupite v njihovi spletni knjigarni na spletu (klik tukaj), ali jo obiščete. Jaz sem knjigo dobila v dar od Hit Radio center, kateremu se iz srca zahvaljujem. Poslušajte Hit Radio Center in sodelujte v Centrovi bukvarni. Vsak petek med sedmo in osmo uro zvečer podelijo knjigo založbe Mladinska knjiga. Knjigo vsak dan med sedmo in osmo uro zvečer tudi predstavijo na Hit Radio Center. Poslušajte in mogoče boste ravno vi tisti/tista, ki bo dobil naslednjo knjigo iz Centrove bukvarne.





AVTOR


SVETLANA MAKAROVIČ je slovenska pesnica, pevka, igralka in pisateljica za otroke. Za svoja dela je dobila Prešernovo, Levstikovo in Jenkovo nagrado. Njena mladinska besedila so postala del sodobne klasike in mladinskega kanona, ki imajo posebno mesto v zgodovini slovenske mladinske književnosti. Njena najbolj znana pravljica je Sapramiška.



Ali radi berete poezijo?
Zimski pozdrav od Knjigoljubke Maje

Ni komentarjev:

Objavite komentar